Støt Radikale Venstre i Middelfart

R: Lav 4-årige skolebudgetter

Skoler og forældre skal sikres arbejdsro til at udvikle videre på Middelfart Kommunes skoler. Målet er at sikre at de også i de kommende år får topkarakterer på faglighed og trivsel.

Radikale Venstre i Middelfart Kommune foreslår nu, at det næste byråd skaffer skolerne 4-årige budgetperioder, hvor der er ro om økonomien til at udvikle.

“En skole ønsker måske at kunne spare op til en ekstraordinær indsats. Og en anden skole ønsker at investere for at kunne forbedre og optimere. Det skal der være mulighed for med flerårige budgetter, hvor den overordnede økonomiske ramme ligger fast”, siger den radikale spidskandidat, byrådsmedlem Agnete Damkjær.

Forslaget er en del af en samlet radikal skoleudspil, der ligger op til decentralisering af beslutningskompetence og øget fokus på det konkrete indhold i undervisningen. Det er formuleret som 3 overordnede mål:

• Fremtidens skole udvikler vi sammen
  • Slip skolerne fri
  • Udvikling kræver arbejdsro

"Vi ønsker et byråd, der stiller sig i spidsen for en indholdssnak om folkeskolerne, men som i højere grad lader det være op til den enkelte skole selv, hvordan den ønsker at nå de fælles mål og visioner”, siger Agnete Damkjær.

Den samlede strategi er vedlagt som bilag.

Kontaktinformationer

Agnete Damkjær Byrådsmedlem Radikale Venstre M: 61 60 26 98

Helle Mortensen Formand for Det Radikale Venstre i Middelfart Kommune Tlf. 20 76 24 76